Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Szansa na ekspansję zagraniczną firm z Polski Wschodniej

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2016-03-16 09:01:44
msp, zagraniczne rynki, polska wschodnia, program polski wschodniej, popw, eksport

Pierwsza edycja konkursu dla mikro-, małych i średnich firm zainteresowanych rozszerzeniem swojej działalności na zagraniczne rynki, ruszy w Programie Polska Wschodnia (POPW) 15 kwietnia br. Wnioski o dofinansowanie przyjmowane będą do 20 maja br. Do rozdysponowania jest 5 mln zł.

Dzisiejszy zglobalizowany świat stawia przed biznesem wiele wyzwań. Wsparcie z POPW ma pomóc przedsiębiorcom z Polski Wschodniej zdiagnozować ich potencjał w zakresie internacjonalizacji, przygotować firmę i ofertę pod kątem eksportu oraz aktywnie poszukiwać partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na zagraniczne rynki – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

 

Konkurs dotyczy pierwszego etapu wsparcia oferowanego w działaniu 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Przedsiębiorcy z pięciu województw – lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego – mogą starać się o maksymalnie 50 tys. zł na doradztwo w zakresie opracowania modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności firmy. Unijna dotacja umożliwi przedsiębiorcom m.in.:

  • analizę potencjału w zakresie eksportu;
  • oszacowanie możliwości sprzedaży;
  • dobór najefektywniejszych narzędzi marketingowych;
  • wyszukanie dostępnych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej oraz instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe, takich jak kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusz dotacji, transakcje terminowe.

 

Aby firma mogła starać się o fundusze POPW musi m.in.:

  • posiadać w swojej ofercie co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę), który może być przedmiotem sprzedaży zagranicznej;
  • wybrać wykonawcę usług doradczych związanych z opracowaniem modelu biznesowego oraz zawrzeć z nim warunkową umowę (będzie ona realizowana, jeśli projekt zakwalifikuje się do wsparcia).

 

Warunki ubiegania się o dofinansowanie określają kryteria wyboru projektów dla działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP dostępne pod linkiem http://www.polskawschodnia.gov.pl/strony/o-programie/dokumenty/kryteria-formalne-i-merytoryczne-wyboru-projektow-dla-dzialania-12-internacjonalizacja-msp-programu-polska-wschodnia/

 

Z ogłoszeniem o konkursie można zapoznać się na portalu Fundusze Europejskie.

http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/nabory/12-internacjonalizacja-msp/

 

Realizacja projektu będzie „biletem wstępu” do drugiego etapu wsparcia z działania 1.2, w którym firmy mają szansę zdobyć nawet 500 tys. zł na przygotowanie do wdrożenia przyjętego modelu. Dotacja może być przeznaczona m.in. na usługi doradcze związane z dostosowaniem produktu do rynków docelowych czy zakup wartości niematerialnych i prawnych. Możliwe jest także sfinansowanie udziału w zagranicznych targach, wystawach czy misjach handlowych, jeśli wynika to z opracowanego modelu. Ogłoszenie konkursu zaplanowano na grudzień br.

 

Informacja prasowa, 14 marca 2016 r.