Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Lubelska Sztuka Biznesu - Marka Jako Ambasador Regionu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Barbara Sokolnicka | 2017-08-08 09:12:21
ambasador województwa lubelskiego, marka lubelskie, festiwal dwa brzegi,

Lubelska Sztuka Biznesu – Marka Jako Ambasador Regionu. Pod takim hasłem odbyło się spotkanie zorganizowane w ramach odbywającego się w Kazimierzu Dolnym i Janowcu „11. Festiwalu Dwa Brzegi”.

 

źródło: http://i.nocimg.pl/d8/880/199-dwa-brzegi-po-raz-jedenasty.png

 

W panelu dyskusyjnym wzięli udział: Paweł Nakonieczny - Członek Zarządu Województwa Lubelskiego, przedsiębiorcy z województwa lubelskiego, nagrodzeni wyróżnieniami „Ambasador Województwa Lubelskiego” i „Marka Lubelskie”: Jan Wielgus – Członek Zarządu URSUS S.A, Rafał Szmit – Prezes Zarządu Fruvitaland Sp. z o. o., Adam Kuzdraliński - Prezes firmy NexBio, Jarosław Ptaszek – Właściciel firmy JMP Flowers, Mariusz Szmit – Członek Zarządu Zakład Leczniczy Uzdrowisko Nałęczów S.A., a także moderatorzy konferencji: Grażyna Torbicka –Dyrektor Artystyczna Festiwalu oraz Bogusław Bojczuk – Dyrektor Festiwalu.

 

 

Głównym celem spotkania było ukazanie w jaki sposób potencjał regionalnych przedsiębiorstw, które funkcjonują w obszarze województwa lubelskiego, wpływa na kreowanie wizerunku regionu zarówno w Polsce jak i zagranicą, tym samym sprawiając że przedsiębiorstwa te postrzegane są w kontekście „marki” danego regionu. Podczas konferencji przedsiębiorcy opowiedzieli słuchaczom o historii działalności firmy oraz w jaki sposób udało się im osiągnąć sukces zarówno w skali lokalnej jak i międzynarodowej. Była to pierwsza edycja spotkania zorganizowanego w ramach „11. Festiwalu Dwa Brzegi”,a głównym powodem tego typu inicjatywy są tradycje Województwa Lubelskiego w kontekście wyróżniania i nagradzania przedsiębiorstw i biznesów, które przyczyniają się do promocji regionu.

 

„Ambasador Województwa Lubelskiego” i „Marka Lubelskie” jako środki promocji regionu w Polsce, Europie i na świecie

 

Grażyna Torbicka, Dyrektor Artystyczna Festiwalu - Miałam okazję w tym roku uczestniczyć w gali wręczania nagród Ambasadora Województwa Lubelskiego i Marka Lubelskie i byłam pod wrażeniem tego jak różnorodna jest działalność firm i jak bogata jest ta oferta którą Lubelskie proponuje, a w dodatku jak europejscy są właściciele tych marek.

 

Paweł Nakonieczny - Członek Zarządu Województwa Lubelskiego - Władze województwa lubelskiego (…) starają się o tworzenie dobrej atmosfery dla przedsiębiorczości i jednym z pomysłów (…) do robienia dobrych interesów na Lubelszczyźnie jest „Marka Lubelskie” i „Ambasador Województwa Lubelskiego” (…) Historycznie pierwszym był pomysł na program „Ambasador Województwa Lubelskiego”, czyli pomysł na to, że poprzez pokazywanie (…) nie tylko ale również przedsięwzięć gospodarczych, chwalenie i pomoc naszym przedsiębiorcom jednocześnie buduje się i promuje dobrą opinię o naszym regionie i Województwie Lubelskim. Rozwinięciem tego pomysłu przeniesionym na poziom stricte przedsiębiorczości i biznesu jest pomysł na „Markę Lubelskie”. 2007 r. to pierwsza edycja realizacji tego pomysłu i jak sama nazwa wskazuje „Marka Lubelskie” chce wydobyć to co w przedsiębiorczości lubelskiej jest najcenniejsze.

 

 

 

Paweł Nakonieczny - Członek Zarządu Województwa Lubelskiego - My jako województwo korzystamy z tego, że te marki są coraz lepiej i coraz ciekawiej identyfikowane w Polsce, w Europie i na całym świecie. Poprzez pokazywanie dobrych wzorców przedsiębiorczości chcemy przekonywać, że być może zostanie przedsiębiorcą jest dobrym pomysłem na to żeby się realizować. Dobry przedsiębiorca ma w sobie dużo z artysty (…) jeżeli chce się osiągnąć prawdziwy sukces w biznesie i przedsiębiorczości tak naprawdę trzeba to robić z pasją porównywalną z jaką realizują swoje założenia artyści wszystkich przekrojów np. malarze, filmowcy. Jest to klucz do prawdziwego sukcesu w biznesie.

 

Współpraca nauki z biznesem - sposób na sukces i promocję regionu

 

Obecnie dużo mówi się o tym, że nuka zbyt dużo realizuje badań podstawowych natomiast za mało stosowanych. W odpowiedzi na tą kwestię na Lubelszczyźnie działa szereg instytucji łączących sferę nauki i biznesu, promujących przedsiębiorczość i przekłuwania efektów badań naukowych w pomysł na biznes wśród przedstawicieli świata nauki przyczyniając się między innymi do komercjalizacji badań naukowych. Jednym z wielu przykładów jest biotechnologiczna firma Nexbio, która w oparciu o technologię DNA pracuje nad mobilnym urządzeniem (mobilnym laboratorium) zbliżonym do smartfona, dzięki któremu rolnicy będą mogli wykryć zagrożenie chorobami plonów dużo wcześniej niż do tej pory było to możliwe, co przyczynić się ma do ograniczenia używania środków ochrony roślin, w tym pestycydów w rolnictwie w przyszłości.

 

Adam Kuzdraliński, Prezes firmy NexBio - Jako województwo mamy ogromny potencjał, mamy dużo jednostek naukowych. W tym momencie ten potencjał nie jest wykorzystany nawet w połowie (…), nasza edukacja wygląda tak że nie uczymy się na przedsiębiorców w związku z tym naukowcy rzadko myślą o tym, żeby pomysły przekłuwać poza uczelnie. Jednocześnie na Lubelszczyźnie powstają startupy i powinno być ich coraz więcej (…) W regionie mamy co roku dużą liczbę absolwentów np. biotechnologii, a jednocześnie mamy zielony region i surowce z którymi ta biotechnologia mogłaby coś robić. Warto jest rozwijać biznes również mały, startupowy pod kontem tych surowców które są dostępne tutaj.

 

Lubelszyzna - zielony region z dużym potencjałem

 

Lubelszczyzna z racji tego, że nie ma procentowo tak dużej ilości przemysłu powoduje, że jednocześnie ma bardzo dobrą opinię na terenie całej Europy i Świata jako region czysty i stosunkowo ekologiczny z dodatkowo korzystnymi dla upraw warunkami klimatycznymi.

 

Rafał Szmit – Prezes Zarządu Fruvitaland Sp. z o.o. - To z Lubelszczyzny pochodzi znaczny udział owoców jagodowych w skali Polski, takich jak np. maliny czy porzeczki (…) Od kilku lat staramy się promować naszą Lubelszczyznę na terenie Polski ale nie tylko (...) Staramy się coraz więcej eksportować.

 

Województwo Lubelskie to również region nastawiony na innowacyjne rozwiązania ekologiczne, szczególnie jeżeli chodzi o środki transportu zbiorowego i samochody dostawcze.

 

Jan Wielgus – Członek Zarządu URSUS S.A - URSUS BUS produkuje autobusy i trolejbusy elektryczne, tylko na terenie miasta Lublina jeździ 38 autobusów z napędem elektrycznym (…) Ponadto jako jedyni w skali Polski posiadamy w ofercie autobus z napędem wodorowym (…) Ponadto zaprojektowaliśmy także pojazd przeznaczony dla zaopatrzenia w mieście o napędzie elektrycznym o masie całkowitej 3,5 tony, który spełnia wszystkie wymagania których dzisiaj oczekuje ochrona środowiska, pokazywany w ubiegłym roku na międzynarodowych targach w Hanowerze. Nasz rozwój jest ukierunkowany na to aby nie tylko w Polsce ale również zagranicą podkreślać swoje wyroby.

 

Jarosław Ptaszek – Właściciel firmy JMP Flowers - JMP Flowers już 14 lat temu otrzymała statuetkę „Ambasadora Województwa Lubelskiego” (…), a rozwój naszej firmy dowodzi, że polski produkt jeśli ma wysoką jakość może osiągnąć sukces na rynkach międzynarodowych.

 

Nałęczów – uzdrowisko zakorzenione w kulturze

 

Nałęczów posiada bogate tradycje uzdrowiskowe, co więcej jak mało które w Polsce kojarzy się również z kulturą. Od początku swojego istnienia gościło m. in. znanych literatów jednym z najczęstszych gości bywał Stefan Żeromski, Bolesław Prus, a w późniejszym okresie gościła tam cała Bohema Warszawska.

 

Mariusz Szmit – Członek Zarządu Zakład Leczniczy Uzdrowisko Nałęczów S.A. - Uzdrowisko Nałęczów kontynuuje tradycje lecznicze, w szczególności specjalizujemy się w dolegliwościach kardiologicznych z czego jesteśmy bardzo sławni w całej Polsce. Do dyspozycji dla gości mamy również centrum SPA, starając się łączyć właściwości uzdrowiskowe z pobytami o charakterze Welness i SPA. Zakłady Nałęczów są w pierwszej 5 najbardziej rozpoznawalnych marek uzdrowiskowych w Polsce (…) Otrzymaliśmy również tytuł Ambasadora Województwa Lubelskiego doceniamy więc to, że nasza siłą jest w lokalności, dlatego staramy się również współpracować poprzez różnego rodzaju instytucje np. Klaster Medycyny Lubelskiej promując turystykę medyczna jako jedna ze specjalizacji województwa lubelskiego. (…) Kultura w Nałęczowie ma się dzisiaj bardzo dobrze w Nałęczowie, oprócz tradycji historycznych i artystycznych mamy również w naszym kalendarzu bardzo dużo znakomitych wydarzeń kulturalnych. 

 

Więcej informacji o Festiwalu Dwa Brzegi.

 

Źródło: Portal internetowy Invest in Lubelskie. 

 

 

 

 

 





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw